VANDUT Brosa Coro vintage, placata aur, model Leaf, colectie anii 1950

Brosa Coro vintage, placata aur, model Leaf, colectie  anii 1950

Detalii: lungime: 8 cm; latime: 1-3,5cm; placata aur, sistem de inchidere cu parghie de siguranta; semnata de casa de bijuterii Coro din America; piesa de colectie din anii 1950

Cel mai popular brand al anilor ’50

Povestea brandului Coro incepe la inceputul secolului trecut. In 1901, Emanuel Cohn si Carl Rosenberger au fondat firma ca un mic boutique de accesorii decorative in New York. Au avut un succes atat de mare, incat pe la mijlocul anilor 1930, compania isi vindea piesele in marea majoritate a magazinelor de bijuterii din America. Ba mai mult, pe langa atelierele lor din Rhode Island, au deschis linii de productie in Canada si in Marea Britanie.

Suucesul brandului Coro s-a bazat pe o serie de factori, dar cei mai importanti sunt calitatea produselor si prin apelul la o gama larga de consumatori. Directorul de proiectare Adolph Katz si designeri talentati, precum Gene Verecchio, François, Oscar Placco sau Albert Weiss, au produs mai multe linii de piese diferentiate in functie de publicul tinta, calitate si pret.

Dupa al doilea razboi mondial, Coro a devenit principalul producator de bijuterii decorative din America. Faptul ca aveau extrem de multe modele adresate categoriei medii a contribuit la popularizarea marcii. Linia Coro, destinata consumatorilor cu venituri obisnuite, a produs piese cu motive florale, figurative si patriotice, intr-o varietatea foarte mare.

Important de retinut este urmatorul aspect: pretul accesibil nu insemna ca standardele de producere erau diminuate. Dimpotriva, calitatea se regaseste in toate bijuteriile Coro. Un exemplu in acest sens este  aceasta brosa Coro vintage, placata aur,  un model Leaf dintr-o colectie a aniilor 1950. Clasica si eleganta, cu o atentie deosebita acordata detaliilor, brosa Coro vintage este o bijuterie rafinata, care poate fi purtata cu usurinta la orice tip de tinuta.

Noile tendinte in moda bijuteriilor, care includeau margele, nu i-au gasit pregatiti pe cei de la Coro. Au incercat sa investeasca in acest segment si sa reinoiasca perspectiva, dar de pe la jumatatea anilor ’60, declinul incepuse. In anii ’70, concurenta din rarile asiatice Japonia, Hong Kong, Taiwan, a redus si mai mult cota de piata Coro, ei renuntand oficial in 1979.

Sursa de inspiratie: http://www.jewelcollect.org